حامد ایرانی اظهار داشت: در نمایشگاه امسال 80 شرکت خارجی و 210 شرکت داخلی حاضر شدند که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد حضور شرکت‌های داخلی و خارجی بودیم. وی با اشاره به اینکه در این دوره از برگزاری نمایشگاه  شرکت‌کننده‌هایی از 14 کشور شامل کشورهای هند، پاکستان، لهستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، قزاقستان، اوکراین، بلژیک، جمهوری چک، چین و... حضور داشتند گفت: افزایش حضور شرکت‌های خارجی ضمن فراهم آوردن فرصت برقراری ارتباط به منظور توسعه روابط و دریافت فناوری‌های نوین کمک فراوانی به  توسعه بازارهای صادراتی صنایع غذایی کشور خواهد کرد که در حقیقت زمینه‌ی تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌آورد.... ایرانی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در حال حاضر به سکویی برای صادرات مواد غذایی به  افغانستان تبدیل شده است؛ گفت: در سال جاری در این راستا همکاری‌های گسترده ایران با تجار افغانی ادامه یافت و همچنان نیز برای توسعه تعاملات با افغانستان می‌توان بیش از این روی نمایشگاه صنایع غذایی آی‌فود حساب کرد.ایرانی افزود: برای بهره‌مندی حداکثری مشارکت‌کنندگان از حضور در نمایشگاه، هیئت‌های تجاری-تخصصی خارجی از کشورهای عراق، افغانستان و روسیه از نمایشگاه بازدید کردند و برنامه‌های جانبی دیگری همچون برگزاری جلسات همتایابی با همکاری نهادهای داخلی انجام شد.وی در زمینه فعالیت‌های انجام شده در حاشیه برگزاری نمایشگاه امسال، گفت: تلاش کردیم با توجه به نیاز روز صنعت غذا نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی  برای ارتقاء دانش و تکنولوژی صنایع غذایی کشور گام برداریم در همین راستا دوره‌های تخصصی «فرآوری مواد غذایی ارگانیک» با همکاری انجمن ارگانیک و دوره‌های آموزشی «نقش بسته‌بندی در ماندگاری مواد غذایی» به صورت کاملا رایگان برگزار شد، همچنین  همایش «نقش مسئولین فنی در افزایش کیفیت مواد غذایی» توسط سازمان  غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و انجمن مسئولان فنی و کنترل کیفی برگزار شد.وی در ادامه افزود: یک دوره دو روزه آموزشی که عنوان روز نخست آن «کیفیت مواد غذایی و تجارت بین‌الملل» و روز دوم آن «فرآوری سبزیجات، میوه‌جات و کنسروجات» بود  با حمایت جامعه کشاورزی و غذایی آلمان توسط اساتید برجسته از دانشگاه‌های معتبر آلمانی برگزار شد، که همان‌طور که ذکر شدکلیه این دوره ها به صورت رایگان برگزار شد.منبع: تسنیم مشهد