طی مراسمی علی حامد مقدم به عنوان مدیر روابط عمومی وبین الملل شهرداری مشهد معرفی شدو از تلا ش های سید علی میر نجاتی تقدیر و تشکر شد.به گزارش روابط عمومی وبین الملل شهرداری مشهد مهندس سید محمد پژمان شهردار مشهد بر برنامه ریزی جهت ارتباط نزدیک بین مردم ومدیران شهرداری تاکید وتصریح کرد : با توجه به اینکه شهرداری نهادی اجتماعی است ،این نهادباید تعاملات اجتماعی گسترده ووسیع با شهروندان داشته باشد وبتواند این پیوند را تعمیق ونهادینه نماید.وی مهمترین سرمایه اجتماعی یک نهاد اجتماعی مانند شهرداری را اعتماد مردم دانست وگفت : باید تلاش کنیم تا ضمن جلب اعتماد مردم خود را به رتبه های بالا از دید شهروندان برسانیم وموجبات رضایتمندی آنان را فراهم کنیم .به گفته پژمان شهرداری نهادی است که جهت رفع خواسته ها و احتیاجات زندگی شهر نشینی شهروندان ایجاد شده ولازم است که با بهره گیری از نظرات شهروندان اولویت برنامه ها طبقه بندی شود.شهردار ادامه داد: برای تحقق این امر بایستی با تعامل نزدیک با شهروندان واجرای نظر‌سنجی‌های علمی در دوره های معین وانعکاس آن به مدیران اقدام شود.وی با اشاره به گستردگی ووظایف متعدد شهرداری و عزم جدی مجموعه مدیریت شهری برای جلب رضایت‌مندی شهروندان گفت: یکی از مهمترین فلسفه‌های وجودی ما خدمت به مردم است و این خدمت باید بی‌منت باشد.پژمان با بیان ضرورت استفاده از مشارکت شهروندان در اداره شهرگفت: سامانه 137 روابط عمومی می تواند زمینه ساز مناسبی برای مشارکت شهروندان وهدایت در رفع مشکلات ومعضلات شهری و دریافت دید گاه ها و نقطه نظرات انان ودر نهایت خدمت رسانی مطلوب‌تر به شهروندان شود .مهندس پژمان اظهار داشت: باتوجه به این برخی از مناطق شهری مشهد از لحاظ وسعت وتمرکز جمعیتی معادل برخی از شهر های کشور است و با اجرای طرح ناحیه محوری درچندی پیش ارایه خدمات در نزدیک ترین سطح دسترسی مردم قرار گرفت.وی افزود: هرچه محلی تر پیش یرویم ، امکان اصلاح برنامه بیشتر بوده وزمینه های مشارکت حداکثری شهروندان فراهم میشودوی با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها و همکاری نزدیک وتعامل مناسب با آنها، آگاهی بخشی به شهروندان از فعالیت ها وخدمات شهرداری ونیز انتقال نظرات شهروندان به مدیریت شهری را ضروری خواند.وی از روزنامه شدن نشریه شهر آرا خبر داد وگفت : نشریه شهر آرا که تا کنون بصورت هفتگی منتشر می شده بزودی بصورت روزانه منتشر خواهد شد.وی همچنین خطاب به مدیر جدید روابط عمومی وبین الملل شهرداری مشهد بر بهر ه گیری از ظرفیت ها و توان کاری کارشنا سان و کار کنا ن شهرداری وصاحبان نظران بربهر ه گیری از مراکز علمی ، فر هنگی وانجمن های مردمی وپرهیز از تصدی گری وانعکاس خدمات شهرداری به شهروندان به صورت مستمر ودر اشکال مختلف تا کید کرد.